TINGGG!

❤ FOLLOWERZ ❤

Wednesday, 1 March 2017

MAKAN DAN MAKANAN : BUAH BIDARA VIRAL + ASAM BOI



 "..nasi lemak, buah bidara
sayang selasih, hamba lurutkan
buang emak, buang saudara
kerana kekasih, hamba turutkan.."

01.03.2017 | kehkehkehh...kemahen pantun..πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ kalau demi kekasih nak buang emak & saudara, memang tak berbaloi la. harta dunia akhirat takde galang ganti tu werhhhh.. baik ku pilih emak dan saudara.... πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜… πŸ‘Ύtapi kalau makan buah bidara ni dengan asamboi, memang berbaloi2. sejuk2 masam masin menembusi kerongkong...kehkehkehh

ekceli buah ni beli dari jiran jemat lepas. Dah lama teringin nak makan bila tengok orang dok viral kat FB, pastu anak sedara plak bakar line lam wassap group cucu2 mak..haihhhπŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†. Pastu kebetulan plak tetiba jiran open order buah ni, terus order sekilo. RM16. Dapat jer buah tu, cuci bersih pastu simpan dalam esbok. 2 hari lepas tu balik keje, tengok mak dah potong2 & tinggal nak tabur asam boi merah + putih & jeruk kulit limau jer. 

Rasa dia?? Manis sedang2, crunchy dia cam gabungan buah epal hijau + buah pear. Alhamdulillah. hhehe














6 comments :

  1. Sedapnya nampak!! kecur air liur niii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn..leleh ailioooo tengokk..apatah lagi nakmakann..ekeke

      Delete
  2. Replies
    1. Sedapppp..sejuk2 masuk tekak..ekekeke

      Delete
  3. Air liur langsung menetessss. Belum pernah coba buah bidara, kayanya di Indonesia nggak ada. Tapi sepertinya bisa diganti buah lain seperti apel. ide taburan asam boinya oke punya. Mantaap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dekat, mau saja saya kirimkan kesana buat sis.. buah bidara saiz nya kecil sedikit dari buah epal. Rasa seakan2 sama. tapi saya lagi suka kalau buah epal sebab ada masam2 sikit. hehe...

      Delete

❤ KORANG SANGAT SHUWEET KALAU MENAIP DENGAN PERKATAAN SOPAN ❤

❤ KLIK OLDER POSTS ❤

❀ KLIK OLDER POSTS ❀

❤ VISITORS

Flag Counter

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...