TINGGG!

❤ FOLLOWERZ ❤

Sunday, 22 July 2012

❤ DIARI RAMADHAN (21 JULAI 2012)❤






Alhamdulillah...!!!
1st Ramadhan tahun ni berjalan dengan lancar, 
walaupun sadisnyer, satu rumah x sedar untuk bangun sahur..!!! 

x tau ape poblem hp saya tu.. dah set dah tp x bunyik..
Nasib baik dah niat utk sebulan mlm sblm tu.. 

So ptg Jumaat tu pas siap2 beli lauk utk sahur yang x sedar nak bangun tu,
kitorg pergi tarawih kat Surau Al-Ikmal, Bangi.
Dekat jer ngan umah.. Budak rambut merah pun join sekali..
masa kat surau, Alhamdulillah dia x meragam..
wlupun dia segan2 org dok tegur2 dia, tp dia bleh dah sengih2, 
kalo dulu siyes jer mukanya, memalu kengkunun..
tp sepanjang terawih tu, mcm2 ragam mencuit hati pun ade..


15min pertama - join tarawih..blh kata ikut step yg sepatutnya.
15min kedua - dah mula x kusyuk, kejap pusing kiri, kejap pusing kanan, toleh belakang..
15 minit ketiga - dah buat mcm2 aksi, pusing2 ala helikopter, tertonggeng2, lompat2,
15min keempat - dahhhhhh...siap baring atas sejadah..ngantuk kot.. tp nasib baik x bising.


balik tu dlm kete syok dia cite kat pakchu dia, best "sebayang" (sembahyang/solat) katanya.
sampai umh dia dah ngantuk sangat tp tahan2 sbb nak jgk tgk Youtube,
alah..cam biasa... cite "Prencess" (Princess) fav dia tu..
tp saya x benarkan..sbb klu dah ngadap pc tgk cite tu, 
dia bleh berjaga sampai 3am.. klu dibiarkan mau sampai 4am, 
so saya ckp esoknyer dia kene bangun awl klu nak tgk Prencess tu..
Nasib baik makan pujuk..so mlm tu dia tido awl..
awal x awal, kul 12 tghmlm jugak nek bilik.. 
huhuh  



Wlu apepun, hrp sepanjang bulan posa ni dimudahkan semua urusan,
Alhamdulillah jugak sbb niat nak terawih dari hari 1st terlaksana jua,
cam thn2 sblm ni ade jer halangan & bila xde halangan,
encik hubby plak kne keje malam...  
niatnyer tahun ni nak terawih lain2 surau & klu ade rezeki,
nak terawih kat Masjid Putra, Putrajaya & Masjid Besi @ Masjid Sultan Mizan, Putrajaya.
semoga dipermudahkan..Insyaallah..


No comments :

Post a Comment

❤ KORANG SANGAT SHUWEET KALAU MENAIP DENGAN PERKATAAN SOPAN ❤

❤ KLIK OLDER POSTS ❤

❤ KLIK OLDER POSTS ❤

❤ VISITORS

Flag Counter

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...