> IDEA : EXPOSED BRICK @ ALA2 BATA TERDEDAH GITEWW

 
 
 
 
Saya selalu berangan, dah takde keje mmg keje berangan jer pun. Kalau ada rumah sendiri, saya nak hias rumah saya dengan simple tapi cantik..dan perabot mestilah minimal. Salah satu yg saya salu berangan, nak hias rumah dengan stail ala EXPOSED BRICK aka bata terdedah (gilakaudirecttransletcamtu).

Raya tahun bile ntah, saya pernah pergi beraya umah pakcik...iaitu sepupu belah mak di Oya, Sarawak (dalam Bahagian Mukah),  Rumah dia cantik & simple, agak besar dengan 4 bilik termasuk dapur yg luas. Siap belakangnya ada meja makan panjang yg saya kira boleh memuatkan family sampai 15-20 orang termasuk budak.

Walaupun simple, hiasan dalaman dia memukau mata saya. Ruang tamu dia hias camtu la.. Sesetengah orang mungkin tak berapa minat..tapi saya minat sbb nampak klasik.. yang penting..tak perlu cat tiap kali nak raya..! sesuai untuk yang pemalas nak cat2 rumah. Dan menjimatkan kos untuk membeli cat rumah selang 2-3 thn untuk yg fanatik tema kaler rumah time raya hehee

Contoh2 seperti gambar bawah ni.. Credit pic to Uncle Google ;)



















ehh ni cam xde kaitan pun :p








sekian..time kaseyyyy :p

Post a Comment

0 Comments