> LAUNDRY ROOM IDEAS | INSPIRASI @ IDEA UNTUK BILIK MEMBASUH

.
Saya selalu berangan2, kalau dah pindah rumah sendiri yg berkeluasan luas..saya nak wujudkan ruang untuk bilik membasuh. Tak yah besar2, ruang muat2 saya pun xpe.. terus menggoogle beberapa gambar yang saya rasa menarik pada pandangan mata sendiri walaupun biasa2 pada orang lain.

Bagi saya, x perlukan ruang yg besar2. Just perlu space untuk letak seketul mesin basuh, rak untuk susun botol2 pencuci dan pelembut pakaian, pastu ade ampaian yg siap lekat kat dinding & last sekali para @ rak untuk letak bakul2 @ stok sabun mandi, ubat gigi & brg2 keperluan yg berkaitan. Dan yang penting kene ade tempat utk seterika baju & bakul2 untuk asing2kan baju yg nak dibasuh. Contoh, baju keje sendiri (kurung @ jubah), baju keje incek hubby (baju dia kalau basuh x leh campur2 ngan baju saya sbb kdg2 baju dia ade fiber kaca masa keje) & last bakul untuk letak baju budak/cadar/selimut/sarung bantal. 

Antara gambar2 yg saya berkenan adalah seperti berikut. Pic credit to UNCLE GOOGLE
HIJAU EPAL..!! ai loiiikeee..warna favvv nih!!! Suka gambar penyepit kat dinding tuu :p








Yang ni pun saya suka. Nampak kemas. Lepas guna, tutup jer.. 
kompem org x tau blkg kusi tu sbnrnya mesin basuh & yg sewaktu dengannya :)



pun suka design penyepit baju tu..hehe










yang ni pun best jugak. Penat berlaundry, bleh baring2 sementara tggu mesin basuh tu siap settlekan keje dia.
Tapi kalau saya baring kat situ, alamatnya buat tahi mata la agaknye..
Siap ade pc sebelah tu. Kalau x nak baring2, leh blog walking dulu.. heheh
















dalam byk2 design atas tu, saya paling berkenan yang ni. Sebab ape??
Sebab ianya simple & x perlukan ruang yg besar. Kalau buat bilik kecik ala2 saiz stor pun xpe.
Nampak lagi kemas bila dah tutup. Lagi satu, saya berkenan rak2 tu. X payah beli bakul2. Lagi cantik!




sekian...hehehe 




Post a Comment

0 Comments