> RAJUK NABILA, SI RAMBUT MERAH

 
 
 
 
 
(entry ni terperap dlm draft sampai la saya balik dr Swk 2 hari lepas..post jugak utk blog sendiri..huhu...)
Budak rambut merah ni dah pandai merajuk lama2. Since pas saya blk dr Kuching 12/4 baru2 ni, bila saya call mak & nak ckp dengan dia..dia x nak..dia lari sebelah (umh dorg depan umh saya kat Kch). Merajuk hari tu tak abis lagi.. kisahnya, masa saya kat sana..saya tanye dia..nak ikut uchu balik KL tak..? Mula2 dia ckp tak nak.. pastu saya usik2 dia, nak bawak adik dia, Nacuaa @ Nasuha.. pastu tiba2 dia ckp nak. Saya ckp laa tak payah ikut..sbb dia sekolah.. dia kata nak sekolah kat KL.. pastu saya tanya dia balik, kalau sekolah kt KL..nak duduk ngan sape..? uchu keje..pandai lak dia jawab camni "..nnt ikut uchu pegi opis laa...". Dia ingat lagi rupanya dulu2 masa dok sini ngan saya 4 bulan (thn 2012), kalau saya blk tengahari Jumaat, masuk petang tu saya bawak dia g opis. Duduk elok jer sebelah meja saya..main mainan dia, or time saya wat keje kat meja sebelah..dia tgk youtube cite2 prencessssssss (Princess) dia tu..
 
 
gambar bertarikh 14.06.2013 - mlm ambik saya kat epot Kuching thn lps
 
 
Hari saya nak ke epot 12/4 baru2 ni, abg no.1 dah sampai depan umah nak ambik saya & mak. Nak singgah ke hosp dulu jenguk abg no.2 kejap sblm saya balik KL. So sebelum pergi tu, saya salam2 laa ngan mak dia (kak ipar), si kakak (Nabila) & adik dia (Nacuaa). Sampai turn dia, mak dia suh salam2 ngan saya.. dia pandang ke lain..pastu saya tanye..kenapa x nak salam ngan uchu..??? Uchu nak balik KL dah.. terus dia nyorok belakang mak dia. Muka dah masam..masin..kecut.. berkerut2..semua ada.. kihkihhh

Pastu saya tanya balik..x sayang uchu ker x nak salam.. terus dia nangis.. adehhhhhhhh... saya lak sebakkkkk... bab2 budak ni saya mmg cepat taching sketttt... nak2 plak ngan dia neh.. anak2 sedara yg lain ade... tp dengan dia ni rapat sbb tiap kali balik Kuching, dia mmg hari2 ngan saya..umah sebelah menyebelah..tido pun ngan saya & mak.. mlm2 nyembang or tgk youtube sama2. Camtu jugak masa dok kat Kajang ngan kitorg.. saya ngan incek hubby balik keje ptg2, dia dah sengih2 depan pintu sambut kitorg balik. Nak2 plak kalau ade habuan utk dia yg pakchu nyer beli...laaagi la panjang sengih dia..melompat2. Ade masa, kitorg bawak dia & mak jenjalan..cuci2 mata or g taman dekat2 ngan umah..

Sebab tu, part budak ni saya agak tachinggggg skettt... sama cam saya balik bulan 1 hari tu.. dia nangis jugak masa saya tanye x nak salam ke... dia merajuk.. pun nak ikut saya balik KL jgk.. Kalau tak sekolah..mmg nak jer saya bawak dia balik..tp kene dengan mak ler...klu mak xde, sape lak ngan dia kat umah kang... heheh. Tapi dalam keadaan sekarang ni, mmg x leh bawak mak g mane2 la..dah abg no.2 sakit camtu. Nak cuti g mane2 pun x hepi...

2 hari lepas saya call mak, akhirnya dpt ckp ngan dia. Tu pun mula2 mak panggil, dia x nak..pastu mak saya ckp uchu ade mende nak tanye nih... last2 baru dia nak...saya pujuk2 dia..saya ckp nnt uchu balik..ngan pakchu..nnt kita g jenjalan.. baru dia nak ckp2 ngan saya.. semalam call ingat nak ckp lagi ngan dia, tp mak ckp dorg g main2 kat taman bawah..

gambar pada 15.06.2013
muka budak banyak akal... kita ckp 1 sebab, 10 alasan dia kasik.. :p


17.06.2013
 
 





3 Anur - dari kiri : 
Anur Nadia Maryana, Anur Nabila Suhaila & Anur Nasuha Zulaikha
gambar bertarikh 15.06.2013 
 
 
 
 
pstttttttttttttttt : rambut merah dia tu ORIGINAL yer.. xde kaler2 punye..heheh 
ikut pakcik sebelah arwah ayah..kaler camtu jugak.. 
dan ikut mak dia, atuk2 belah dorg pun ade jugak rambut warna nih...heheh
yang pasti..dia BUKAN ALBINO... hehehe
 
 
 
 

Post a Comment

0 Comments