> AHCANERRRRRRRR? NAK BALIK RAYA TAPI CUTI TANPA GAJI BELUM LULUS..

 
 
pic credit to Uncle Google :)
Semua kawan2 blog ni mesti tgh sibuk dengan persiapan raya kan..?? kan..?? kan..? 
Persiapan raya adalah:
buat semekut
buat baju
buat tudung
buat kek
cuci rumah
cat rumah
tukar @ gantung langsir 
kemas2 rumah
soping raya pulak termasuk:
beli baju
beli semekut tunjuk
beli tudung nak mecing2 ngan tudung raya
beli kek / kuih muih
beli kasut raya
beli gelang emas baru
beli rantai baru
beli sofa baru
beli set pinggan mangkuk baru
ehh cam sama jer mende tu..tp bab2 kuih raya bagi yg jenis x buat sendiri cam saya nih la...byk tunjuk2 jer kebiasaannya..hehehe.. Alhamdulillah dah 24 hari berpuasa hari ni (klu x silap) dan alhamdulillah masih penuh lagi..heheh

Tahun ni insyaallah raya kpg incek hubby, kat Kelantan. Tak tau lagi nak bertolak biler.. Cuti Tanpa Gaji saya masih belum diluluskan oleh sumber. Hari tu ckp ngan incek hubby, kalau cuti saya x lulus..dia kene balik jugak.. sian plak x balik sbb saya x leh cuti. Dia pun dah lama x balik kampung. Ma ngan Pa dia pun dah lame  x jumpa anak2. So saya x leh laa pentingkan diri sendiri. Masa tu dah pasghahhh dan menyeghahh (pasrah dan menyerah) kalau cuti x lulus jugak sampai esok. 

Tup2 semalam dpt call dari Bhg. Sumber sini kata permohonan  cuti tanpa gaji saya tu salah tarikh. Sepatutnya direct tarikh yg saya nak cuti tu TERMASUK SABTU DAN AHAD, Hmmpppp... maknanya kene buat balik.. ni saya bantai letak tarikh hari bekerja jer..muakakakak..!!! Xde ikut mane2 mazhab pun nak rujuk, sendiri2 punye tafsiran.. kahkahkahhh

Tak pasal2 semalam ngadap bos seksyen sbb kene buat memo balik & dptkan pekataan "DISOKONG"kat surat tu, pastu kene ngadapppp SUB admin sbb nak mintak sokongan dan kelulusan utk cuti tersebut. Bila kata kene ngadap SUB, kene tegur sbb cuti dah abis terus. Mood dia pun cam x ok jer semalam..huhuhu.. 
Hmm..dah panjang berjela gak dlm surat permohonan saya tu bgtau sebab kenapa cuti saya dah abis, mungkin dia x pasan agaknyer. So bgtau jugak kat dia yg bln 1 saya balik Kuching sbb anak sedara operate tulang belakang dia, nama omputeh tu lbh kurang cam bunyik2 Spinal Plants & Nerve Monitoring masuk besi segala mende tu. tak balik jenguk, x sedap gak..anak abg..kalau anak sedara jauh tu, x pe lah kot.. kalau setakat dia operate bisul kat montot, mmg xde ler gigih nak balik. Kebetulan plak masa tu nak selebret  besdey abg no.2 (masa tu dia sihat waalafiat lagi), ngan besdey anak sedara (anak kakak) sbb dorg lahir sama bulan 1, pastu saya lak  dah lame kot x selebret besdey so plan nak selebret sekali la rancangnya.
Pastu saya cite jgk masa kat depan SUB tu.. bulan 3 saya ambik cuti rehat atas faktor kesihatan..tp saya malas nak cite detail sakit ape..kang kecoh lak satu opis kalau ade yg tau. Tak nak org tanye2 or ckp "kesiannyerrr..kesiannyerrr..." sbb masa tu rasa sedih giler.. saya x nak orang kesian kat saya.. huhu
Pastu yg bln 4, 5 & 7 saya balik berturut2 sbb nak jenguk abg yg masih koma since 28/3 tu. So, tu jer la alasan saya..xde alasan lain... atas urusan emergency & bukan cuti2 Msia hepi2 mende tu.. Balik melalak tgk keadaan abg no.2 camtu jer..xde suasana gelak tawa cam tiap kali saya balik sblm2 nih..mmg xde.. tak per lah...dugaan utk kitorg.. *KesatAirMata*
Pas ucap terima kasih kat SUB sbb sokong permohonan tu, saya naik ke Bhg. Sumber hantar permohonan tu. PPT kat atas tanye knp saya x apply cuti separuh gaji jer..utk  jaga ahli keluarga yg sakit. Saya x pernah terfikir pun selama ni blh apply cuti separuh gaji sbb yg sakitnyer abang. Ingatkan utk mak bapak jer. Serabut2 nak balik jenguk abg no.2, saya x fikir pun mende2 tu sume. Yang saya tau, beli tiket, terus balik. Nak balik cepat, nak tengok abg depan mata. So sbb tu saya guna abis peruntukan cuti rehat tahunan tu. Sampai part nak balik raya ni baru tau sume tu.. huhu..xpe lah..cuti tanpa gaji pun tanpa gaji laa..seminggu jer.. duit x penting sgt masa ni. Yang penting, dpt balik tgk depan mata perkembangan keadaan abang. 
Ehhh asal2 wat entry ni nak cite pasal persiapan trobek @ mengimbas kenangan zaman kecik2 dulu..last2 cite pasal part cuti tanpa gaji plak.. huawawawawa... xpe lah.. dari x hapdet blog.. sendiri2 baca pun.. nama pun blog suam2 kuku... hihihih






Post a Comment

2 Comments

  1. Shafahullah...smg Allah memberi kesembuhan buat abg julie. Betui Julie, duit bleh carik, ahli keluarga tu je la yg ada kan... Smg Allah permudahkan buat julie...amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Sweet Tooth.. utk masa ni..duit dah bkn segalanya..yg penting..keluarga ade depan mata..kesihatan dan keaejahteraan mereka lah segala2nya.. :'(

      Delete



❤ KORANG SANGAT SHUWEET KALAU MENAIP DENGAN PERKATAAN SOPAN ❤