TINGGG!

❤ FOLLOWERZ ❤

Wednesday, 12 August 2015

[DIY] MENTRANSFORM BEKAS KUIH RAYA

 
 
Ni adalah bekas kuih raya yang dah lama. Kalau tak silap, beli masa mula2 kawin dahulu. Dulu tak macam ni. Cantik sebab hias & tampal dengan kain lebihan langsir rumah, bubuh renda & manik2. Lepas tu siap ade bakul buluh tempat letak bekas kuih raya nih. 1 set katanya..mihmihmihh
 
Tu pun hasil kerjasama dan berguru dengan MIL. sampai melecur jejari gebus ni kene gam bhahaha. Kotidakkkkkkkkk, memang bekas tu sedihhhhhh cam tu jer la. Tapi lumrah bila dah lawa2, dengan kain pulak tu..susah pulak nak cuci penutupnya. Tangan bukan satu dua yang bukak tutupnyer. Pastu rasa cam x kompiden jer nak gunakan bekas2 yg x bleh cuci guna air. Lap2 dengan wet tissue berperisa dettol rasa cam x bersih jer.

Last2 terperam jer dlm stor. Bila keluarkan balik, menjadi semakin tragissss pulak tengok keadaan bekas kuih raya tu. Last2 saya bukak dan tanggalkan kain, manik dan span pada penutup . Bila dah rendam, gam pulak tak nak tanggal (guna gam yang tembak tu). Sebab keje nak cepat, saya kikis dengan pisau. Jadik semakin hudussssssssssss la pulopppppp penutup tu. Nak buang, sayanggg.. elok lagi..huhuhu

Last2 simpan balik dalam stor. Berhabuk...sehingga la kemas2 barang masa nak pindah baru2 ni, jumpa balik. Terus terfikir nak "sorok" kudis2 dan karat pada penutup tu, 
 
dah siap buang gam, cuci & keringkan




tu laaa tang penutup yang sedihhh tu. berkarat2..huhuhu


Disebabkan sayang nak buang & berangan nak jadikan bekas letak rempah ratus, maka saya pun beli laa spray kat Bangi. Murah jer..memula nak amek kaler pink tp girlishh sesangat lak rasanya. So amek kaler tekoiss gitu kunun2 nak mecing dengan kaler tema rumah nnt..hahah



Dah siap spray 2-3 layer . Lepas spray petang tu, saya lak bantai tido. Cam buat keje berat giler ja..bhahah



Bangun2 tu masih lembab lagi cat dia. Saya biar jer semalaman. Dah kering, cam biasa susun utk kerja2 fotografi..  
sebagai bukti jejari gebus ni masih mampu menghasilkan sesuatu.. sangattt :p muakakakak










 tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...!!!!!


 
Ni la hasilnya... tapi cam x berapa kemas sangat sebab ada lagik kesan2 gam saya x buang abis. Dasar pemalas sangat kan. bantai cat jer... dah malas nak buat balik sebab keje2 gini kene buat time penyakit M tak kronik jer.. kalo dah kronik tu, mmg x de la 2-3x nak merewindkan mende nih. 
 
 
 
 
 
Next projekkkkkkkkkkkkkkkk..........................
 
 
 
 
DIY aka spray botol jus betik lak. Gigih ku paksa incek asben ku telan jus betik tu sampai abis 10 botol... botol last tu sebenarnya dia dah x nak telan tp saya paksa jugak sambil ckp nnt denggi tak baik2 walhal dia x tau niat saya nak guna botol tu... 
 
 
 
muakakaka
 
 


testing

❤ KLIK OLDER POSTS ❤

❤ KLIK OLDER POSTS ❤

❤ VISITORS

Flag Counter

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...