> #SELFIE & KRISIS AIR DI SELANGOR | JOM "SHOPPING" BESEN..!!!

 
 
 
 
 
Semalam (sebenarnya 2 hari lepas sbb hari ni baru nak post entry nih hahah)..gambar di pagi hari. dah lama rasanya x #selfie. Malu sebenarnya tetiba khennn. huduhhhhhh..!! hahaha. Sebenarnya saya bukanlah kategori org yg gila selfie. Ade jgk tgk org lain, blh kata tiap2 hari upload gambar selfie ni kat FB. Macam2 bentuk mimik muka. Terjelir2 lidah, mata terjegil, wat duck face, wat muka sedih atau wat muka ala2 dpt 35DaysOfMC cam lam youtube yg pemes tu. Sebab saya sorang perempuan Melanau yang biasa2 jer... jauh sekali x cantik..kulit lak x licin. Berminyak2, x suka mekap2, kusam, Jerawat berketul2. So insafla dari nak buat perkara2 cam tu. Taknak memalukan diri sendiri & memalukan keluarga sbb saya yg tgk org suka wat muka2 camtu esp anak2 gadis or mak2 orang, saya lak yg rasa malu. walhal takde kaitanpun dengan saya
 
Sebenarnya saya selfie ni nak iklan baju yang saya pakai tu. Beli dari member, kat FB dia Cottons By Wanda. Memang sedap pakai. Nak iron pun senang sbb kejap jer licin & seharian saya pakai, x berkedut sangat. Sebelum ni saya pernah beli kain cotton vietnam tu kat penjual online. Maklum laa asal nampak cam best, main beli jer. Bila dah buat baju, ya hampuuunnn..!!! seksa nak iron, Allah jer yg tau. Berpeluh2 iron, x gak licin. Spray dengan air, pun x licin. Still berkedut2. Kalau pagi2 nak cepat, x yah la pakai baju tu..mmg x kan licin dlm masa 15 min punya. So baju tu saya akan iron lepas kuar dari mesin. Kiranya kering dengan iron jer la. Pastu baru jemur sbb nak keringkan span dia tu.

Tapi baju yang saya pakai ni kejap jer la licin time iron. Senang. Pakai sampai petang xde kedut melampau2. KEdut sikit2 tu biasa laa kan.. Buktinya, petang tu saya shopping besen besar sbb memikirkan krisis air kat Selangor ni.

p/s: Ehh saya iklan ni bukan dpt ape2 byrn tau..! Just share ape yg selesa utk dipakai.. blh tlg2 iklan kawan punye biz jgk.. hehehe


pemandangan di kedai jual barang plastik. 


Nampak x 2 org hakak yg cekak pinggang tu..?? Tu pemandangan biasa di kedai2 jual barang plastik 2 hari lepas..yg kitorg ni balik dari makan Nandos kat Alamanda tak terfikir lak camtu sekali keadaan dia. So balik tu, singgah la kat kedai jual barang plastik area rumah. TEngok2  byk lak kete parking situ & agak sesak. Memasing dok sumbat2 tong, baldi, besen, storage box or mane2 yg patut. Ade yg naik motorsikal dok pegang tong2 tu. Masa kitorg menuju ke tmpt letak tong2 lam kedai tu, tgk2 dah licin. Tong2 dah xde. Yang tinggal cuma besen besar gedabak yg budak2 bleh buat berendam lam tu. Last2 hambik jugak besen tu sbb takut cari tmpt lain pun sama dah abis jugak. Tak ketinggalan, bangku ijau sedondon ngan gayung ijau tu..hahah over lak nak sedondonnn :p

 Masa saya tgh bayar brg kat kaunter tu, nampak incek hubby tgh tegur sorg hakak tu. Hakak tu bernasib baik, sempat beli tong berpenutup jenis cam tong sampah tu tp besar giler. Harga RM79.90..!! Krisis air punye pasal, terpaksa kuar belanja sikit. Sesampai umh incek hubby terus bersihkan besen tu & menadah air. Saya lak sibuk uruskan bagi makan kucing, lap mata  4 kitten yg saya rescue tu & bg makan sugar glider. So sekarang tu, tu jer la keje..tadah air siap2 time mlm. Takut esoknyer tetiba xde walaupun perumahan kitorg xde dalam senarai yang terlibat. Sediakan payung sblm hujan........... -_______-






Post a Comment

8 Comments

  1. Salam Jumaat...
    sy pun bukan kategori suka selfie..mmg tak yakin dgn diri sndiri nak post2 gambar ni..haha.. selalu dok tayang gambar anak jer...hihi
    erm! kena sedia tong nak tadah air lah kan... bersabar lah ...moga krisis air tak panjang....hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam..sorry lambat reply...x sihat baru2 ni..saya mmg jarang selfie..sedar diri muka ketul2 jerawat,,,x licin.. gems... tu yg xde self kompiden tu..huhuhu

      alhamdulillah sampai skrg xde masalah air kat area rumah kitorg cuma sentiasa berjaga2... hari pun baru 2-3 hari ni jer hujan skit...xde ler teruk jerebu.. hihih

      Delete
  2. Skrg musim sumer org memborong tong air kan. Masa pegi Hero minggu lepas, tong sumer dah habis. Sy letak air dalam storage box, tp brg2 sumer dalam stor bersepahlah dah sumer dikeluarkan dari storage box. Simpan air untuk 4-5 hari. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry lambat reply..x sihat baru2 ni..tu la...masa krisis air tu..member2 yg x sempat beli tong..terpaksa beli strorage box utk simpan air... sian lak mane yg family ramai tu kan..tp ape2 pun ini adalah ujian Allah buat semua... :)

      Delete
  3. Salam.

    Ini rupanya tuan rumah :) Salam kenal!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam..ha ahh..tu ler saye.. maluuuu.. *tutup muka*

      Terima kasih sudi berkenalan.. Semoga ukhuwah kekal ke jannah..insyaallah :)

      Delete
  4. Assalamualaikum..sis kat mana kedai brg2 plastik tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wlkmslm Sis...saya beli dekat kedai jual brg2 plastik dgn perkakas rumah kat area x jauh dari Giant Sg. Chua tu..sebelah jer kedai makan Sup Meletup dengan Car Wash tu.. hheheh

      Delete



❤ KORANG SANGAT SHUWEET KALAU MENAIP DENGAN PERKATAAN SOPAN ❤