TINGGG!

❤ FOLLOWERZ ❤

Tuesday, 10 June 2014

> CARA PENYIMPANAN TUDUNG "AWNING" SAYA

 
 
Stresssssssssssssss tau bab2 nak simpan tudung awning keras ni. Nak lipat, x cantik. Awning blh patah2 berlipat. So nak share cara penyimpanan tudung awning nih. Dolu2 byk beli jenis ni, skrg dah x beli dah sbb suka yg awning lembut tp bkn yg lembut sangat sbb muka iolss jenis bulat cam pau kacangmerah hahahaha

So, kalau pakai yg jenis lembut sgt tu mmg sangat x sehsuwaiii, mmg nampak sangat lebarnyerrr bila laa muka nak kurus nihhh..?? sobss sobsss sobsss. So kalau membeli tudung, skrg nih pilih yg jenis lycra atau cotton lycra. Awning nyer x lembut sgt.. yg best, bleh campak2 lam mesin basuh jer...tp kene masuk la lam laundry net dulu sbb takut rosak jahit tepi2 tu..
 
Yang jadi fav skrg ni, tudung keluaran [GALERI PUTERI DEWI]. Skrg dah byk tudung2 keluaran awning keras tu dr kedai dorg ni tp cotton lycra ttp jadi pujaan hati iolss sbb kain dia tebal, x cepat kedut berbanding yg beli kat pasar mlm sblm ni. Yg tu kalau pas basuh mesti terus sidai..klu x, kedutseribuhatiiiiikuuuuuuuuuuuuuu. Harga dia lak xde laa mahal sangat pun. RM32 jer selai..beli pun bkn beli selalu sbb saya jenis kalau beli kain utk buat baju, saya akan cari kaler yg bleh mecing2 dgn tudung yg sedia ada. Maksudnya,3-4 pasang baju boleh padankan dengan tudung selai. jimatttttttttttt.. Tak perlu la satu tudung, sepasang baju, kalau buat baju baru, kene ade tudung baru..no..noo..noooo.. hihihi


sebelum ni tudung2 yg lepas dicuci gantung kat hanger yg camni..
 biasanya digunakan utk jemur spendot mendot tuuuuuu  -_____-
Tapi lelama jadik melendut cam gambar di atas tu..
berat sangat agaknyer.. pastu satu persatu yg putih tu putus/patah.
 last2 jadik laa camtuuuuu...sakit lak mata nengoknyerrr huhh

 last2 hari tu g Aeon Big kat Alamanda, jumpa stainless steel hanger camnih.
mintak izin incek hubby beserta penjelasan tentang kegunaan dia..hahah
incek hubby ckp "..ambik laa..." terus jer sambar.. RM29.90. hahahah



Untung menjimatkan ruang, shawl2 yg 2-3thn sekali pakai tu saya asingkan tempat lain dulu. 
sbb x nak semak2 gantung sume kat hanger baru beli tu..nnt x cukup ruang & berat.
yg nih next projek ler kott... nak fokuskan pada tudung awning keras dulu.. 
fokusssssssssss laa sangatttt..hahaha
yg hanger besi tu saya beli online dolu2 RM18. Hanger ok tp penyepit tu asik patah2.
Walhal utk gantung tudung lam bilik jer pun..bkn letak luar umh pun.
so pasni x nak dah kot beli jenis tuu... 


nih gambar testing2 jer. Mlm tu terus semangat nak gantung. 
Masih lagi sangkut depan pintu toilet lam bilik baju tu.
Sebab pintu tu mmg x bukak pun / jarang bukak. 
Esok pagi tu bgn jer terus jenguk hanger nih lam bilik baju tuuu..bhahahah
bukan eksaited kehapeeeeeeeeeeee..tp nak tgk dia masih selamat cam mlm tu..hewhewheww


 Alhamdulillah masih lagi bertahan setakat nih. Yg tmpt gantung baju tu pun projek sakit tuu.
Selama nih dia derita sbb kene dera sumbat2 & gantung baju melebihi kemampuan dia, 
last2 sebelah dia patah. Senget ler jadiknyer.. So mlm td ketuk2 letak skru supaya dia bleh lurus cam asal.
So, tak jadik la nak buang penyangkut baju tu.. jimat belanja..



next...................

projek 5S, sisih, susun, sapu & selenggara..selenggara laa sangattttt.. hihi..  nak susun balik & gantung2 baju dalam bilik sbb dah beli tiga (3) sekaligus penyangkut baju kat nilai3 ahad lepas... mane yang dah x pakai, bleh laa sadakahhh jer kat sape2 yg memerlukan sbb kebanyakkan baju2 kat umh tu jarang pakai..simpan camtu jer, bila nak pakai balik...tengok2 dah x muattttt... tskkk tsskkkk tskkkkk.. 

semoga penyakit M x menyerang & hrp siap sblm posa nih.. hehehe



6 comments :

  1. Salam Ju,

    Tu dia! Banyak giler tudung! Boleh buka kedai tudung ni hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. HONEY DEAR >>> Wlkmslm ...nampak mmg byk tp dlm proses nak kasik2 org tudung2 yg singkat tu..sbb kebanyakkan dulu beli saiz M... ni hubby dah sound2 ckp tudung tu pendek..so kene ler start balik beli sikit2 yg labuh..

      plan nak kasik kak ipar jer sbb dia kecik...yg lain2 tu nak sedekah jer kat sape2 yg sesuai..hehehe

      Delete
  2. puhhhh..banyak nya tudung dia.....huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. O'GOSH ISKANDAR >>> byk tu bykkk..tp nak sisih pun byk jugak tuuu.. byk yg dah x menepati syariat sbb pendek..dolu2 x kisah sgt bab beli tudung ni..asal ade...hehehe :p

      Delete
  3. aha ida pun tudung awning main kepit2.. hihihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. EIDA >> kannn...?? senang cenggitu kepit2 jerrr....hehehehe

      Delete

❤ KORANG SANGAT SHUWEET KALAU MENAIP DENGAN PERKATAAN SOPAN ❤

❤ KLIK OLDER POSTS ❤

❤ KLIK OLDER POSTS ❤

❤ VISITORS

Flag Counter

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...