TINGGG!

❤ FOLLOWERZ ❤

Tuesday, 22 July 2014

> AHCANERRRRRRRR? NAK BALIK RAYA TAPI CUTI TANPA GAJI BELUM LULUS..

 
 
pic credit to Uncle Google :)
Semua kawan2 blog ni mesti tgh sibuk dengan persiapan raya kan..?? kan..?? kan..? 
Persiapan raya adalah:
buat semekut
buat baju
buat tudung
buat kek
cuci rumah
cat rumah
tukar @ gantung langsir 
kemas2 rumah
soping raya pulak termasuk:
beli baju
beli semekut tunjuk
beli tudung nak mecing2 ngan tudung raya
beli kek / kuih muih
beli kasut raya
beli gelang emas baru
beli rantai baru
beli sofa baru
beli set pinggan mangkuk baru
ehh cam sama jer mende tu..tp bab2 kuih raya bagi yg jenis x buat sendiri cam saya nih la...byk tunjuk2 jer kebiasaannya..hehehe.. Alhamdulillah dah 24 hari berpuasa hari ni (klu x silap) dan alhamdulillah masih penuh lagi..heheh

Tahun ni insyaallah raya kpg incek hubby, kat Kelantan. Tak tau lagi nak bertolak biler.. Cuti Tanpa Gaji saya masih belum diluluskan oleh sumber. Hari tu ckp ngan incek hubby, kalau cuti saya x lulus..dia kene balik jugak.. sian plak x balik sbb saya x leh cuti. Dia pun dah lama x balik kampung. Ma ngan Pa dia pun dah lame  x jumpa anak2. So saya x leh laa pentingkan diri sendiri. Masa tu dah pasghahhh dan menyeghahh (pasrah dan menyerah) kalau cuti x lulus jugak sampai esok. 

Tup2 semalam dpt call dari Bhg. Sumber sini kata permohonan  cuti tanpa gaji saya tu salah tarikh. Sepatutnya direct tarikh yg saya nak cuti tu TERMASUK SABTU DAN AHAD, Hmmpppp... maknanya kene buat balik.. ni saya bantai letak tarikh hari bekerja jer..muakakakak..!!! Xde ikut mane2 mazhab pun nak rujuk, sendiri2 punye tafsiran.. kahkahkahhh

Tak pasal2 semalam ngadap bos seksyen sbb kene buat memo balik & dptkan pekataan "DISOKONG"kat surat tu, pastu kene ngadapppp SUB admin sbb nak mintak sokongan dan kelulusan utk cuti tersebut. Bila kata kene ngadap SUB, kene tegur sbb cuti dah abis terus. Mood dia pun cam x ok jer semalam..huhuhu.. 
Hmm..dah panjang berjela gak dlm surat permohonan saya tu bgtau sebab kenapa cuti saya dah abis, mungkin dia x pasan agaknyer. So bgtau jugak kat dia yg bln 1 saya balik Kuching sbb anak sedara operate tulang belakang dia, nama omputeh tu lbh kurang cam bunyik2 Spinal Plants & Nerve Monitoring masuk besi segala mende tu. tak balik jenguk, x sedap gak..anak abg..kalau anak sedara jauh tu, x pe lah kot.. kalau setakat dia operate bisul kat montot, mmg xde ler gigih nak balik. Kebetulan plak masa tu nak selebret  besdey abg no.2 (masa tu dia sihat waalafiat lagi), ngan besdey anak sedara (anak kakak) sbb dorg lahir sama bulan 1, pastu saya lak  dah lame kot x selebret besdey so plan nak selebret sekali la rancangnya.
Pastu saya cite jgk masa kat depan SUB tu.. bulan 3 saya ambik cuti rehat atas faktor kesihatan..tp saya malas nak cite detail sakit ape..kang kecoh lak satu opis kalau ade yg tau. Tak nak org tanye2 or ckp "kesiannyerrr..kesiannyerrr..." sbb masa tu rasa sedih giler.. saya x nak orang kesian kat saya.. huhu
Pastu yg bln 4, 5 & 7 saya balik berturut2 sbb nak jenguk abg yg masih koma since 28/3 tu. So, tu jer la alasan saya..xde alasan lain... atas urusan emergency & bukan cuti2 Msia hepi2 mende tu.. Balik melalak tgk keadaan abg no.2 camtu jer..xde suasana gelak tawa cam tiap kali saya balik sblm2 nih..mmg xde.. tak per lah...dugaan utk kitorg.. *KesatAirMata*
Pas ucap terima kasih kat SUB sbb sokong permohonan tu, saya naik ke Bhg. Sumber hantar permohonan tu. PPT kat atas tanye knp saya x apply cuti separuh gaji jer..utk  jaga ahli keluarga yg sakit. Saya x pernah terfikir pun selama ni blh apply cuti separuh gaji sbb yg sakitnyer abang. Ingatkan utk mak bapak jer. Serabut2 nak balik jenguk abg no.2, saya x fikir pun mende2 tu sume. Yang saya tau, beli tiket, terus balik. Nak balik cepat, nak tengok abg depan mata. So sbb tu saya guna abis peruntukan cuti rehat tahunan tu. Sampai part nak balik raya ni baru tau sume tu.. huhu..xpe lah..cuti tanpa gaji pun tanpa gaji laa..seminggu jer.. duit x penting sgt masa ni. Yang penting, dpt balik tgk depan mata perkembangan keadaan abang. 
Ehhh asal2 wat entry ni nak cite pasal persiapan trobek @ mengimbas kenangan zaman kecik2 dulu..last2 cite pasal part cuti tanpa gaji plak.. huawawawawa... xpe lah.. dari x hapdet blog.. sendiri2 baca pun.. nama pun blog suam2 kuku... hihihih






Friday, 18 July 2014

> 17.7.2014 : #MH17 AMSTERDAM TO KL TERHEMPAS DI UKRAINE...!!



INNALILLAHHIWAINNAILAIHIROJIUUN...!!!!
lepas #MH370 Mac lalu, yg masih belum terjawab,

 kini #MH17 pula... 

nasib baik masa naik bilik tadi tgk wassap dr group kawan2 opis pasal tu..
klu x tgk wassap..mmg x tau ape cite..

speechlesssssssssssssss...
sebak....
cam tak percaya pun ade..
terbayang2 situasi keluarga mangsa sekarang..
seramai 280 penumpang dan 15 anak kapal dlm perjalanan dari Amsterdam ke KL..
dipercayai terkorban.. ade yg kate dorg kebanyakkan rakyat Msia yg balik nak raya..
dipercayai lalu kat laluan udara yg 
Allahhhhhhhhhh.... dugaan..
ni gambar wassap yg diterima sejam tadi.. 





yang ni plak saya snap dari pc..sbb tgk online kat astroawani.com
tgk tajuk2 tu jer..gambar xde kaitan pun... 








gambar2 yang lagi terang blh tgk kat [SINI] tp x pasti sumber ni sahih ker tak..

tadi ngantuk..terus mata segar..sedihhhhhhhhhhhh










.

Tuesday, 15 July 2014

> 3 TIER BEVERAGE DISPENSER FOR SALE :)



RAYA DAH DEKAT...!!! SESUAI UTK KEGUNAAN TIME OPEN HOUSE.. 

"LIMITED STOCK" YER...  

YANG BETUL2 BERMINAT, BLEH PM OR WHATSAPP SEGERA  




3 Tier Beverage Dispenser
Product Features:
• Cold beverage dispenser
• Material: Polyethylene
• Features separate tiers to serve up to 3 different beverages
• 3 individual dispensing taps for each layer
• Ice storage in base to keep drinks cold
• Easy to re-fill design, each layer can be filled separately and easily
• Suitable for serving juice, cocktails, lemonade and punch
• Ideal for parties, BBQs, buffets & catered events
• Hand wash only

Dimensions:
• Volume: 7.5litres
• Height: 510mm
• Width: 240mm
• Depth: 300mm
• Volume per Tier: 2.5litres
• Weight: 1.8kg
***
Brand: 3 gallon tier juice dispenser




Friday, 11 July 2014

> PRAY FOR #GAZA #PALESTINE #SYRIA

 
 
Dugaan utk saudara Islam kita di sana.. hari ke-10 bulan suci Ramadhan mereka "dihadiahkan" dengan bedilan "bunga api" / habuan peluru dan bom memusnahkan kediaman, membawa nyawa anak2, kaum wanita, orang tua / orang awam yang tak bersalah. 
 
Kehilangan ahli keluarga bukan satu perkara luar bagi mereka..Isteri kehilangan suami, suami kehilangan anak2 malah satu keluarga. Bahkan negara2 Islam bergolak yang lain pun sama..insyaallah pintu syahid terbuka luas utk mereka selagi mereka percaya Allah SWT itu satu dan tidak meninggalkan ajaran Allah SWT. Berat sangat2 dugaan utk mereka. Menguji iman dan takwa mereka sebagai seorang Islam yang percaya kuasa Allah SWT melebihi segala2Nya dan tak tertanding wlupun berjuta2 peluru dan roket yg menerjah jasad mereka. Terasa insaf dan bersyukur wlupun kita diduga dengan bermacam2 dugaan namun tak sehebat dugaan utk mereka.
 
Air mata mmg x leh tahan bila tgk gambar2 tu..kita sedap2 bgn sahur nasik @ sup panas, iftar makan mknn enak2 yg kadang2 dah macam kenduri walhal tak abis pun. Banyak jadi habuan tong sampah dek menurut hawa nafsu. Kita  berpuasa dlm dlm keadaan tenang, kdg2 kita mengeluh / mengadu sbb lapar yg tak seberapa, mengadu mknn tak sedap sama ada masak sendiri or beli kat bazaar. Pastu mengeluh balik umah sakit kepala terperangkap dlm kesesakan lalulintas (saya ler tu) sedangkan mereka tiada pilihan utk mengeluh memikirkan hal2 remeh dunia cam kita selain terus berdoa supaya peperangan ni akan berakhir.
 
Mungkin ade rakyat Malaysia yg berjihad, sama2 membantu rakyat di sana atas dasar menolong sesama Islam..yg tu terpulang pada diri sendiri. Usahlah usaha mereka dipolitikkan. Saya nak cakap lebih2 pun tak berani jugak. Kdg2 mende cam ni sensitif utk sesetengah pihak atasan yg berkenaan. Cuma pendapat peribadi saya, apa jua yg mereka lakukan tu atas kehendak diri sendiri.  Niat mereka, hanya Allah SWT jua yg Maha Mengetahui. Sekurang2nya mereka ada usaha dari berdiam diri. Lain orang, lain caranya.  Kita tak perlu persoalkan. Yang akan menyoal mereka di akhirat kelak, cuma Allah SWT jer...
 
Marilah kita sama2 membantu menghulurkan bantuan sama ada wang ringgit atau harta benda yg dalam kemampuan kita. Kalau tak mampu membantu dari segi wang ringgit, cukuplah dlm setiap doa dan sujud kita, kita tak lupa untuk memohon ke hadrat Allah SWT supaya melindungi mereka di sana. Banyak NGO2 yg diiktiraf @ boleh dipercayai sedang membuat kutipan bagi membantu mangsa2 peperangan ni. Yang penting, niat kita ikhlas.

 

"...Ya Allah, sebagaimana Engkau pernah menghantar burung-burung ababil 
untuk menghancurkan tentera bergajah musyrikin,
maka kami memohon padaMu Ya Allah,
turunkanlah bantuanMu kali ini kepada saudara2 kami di Palestine, 
Syria dan dimana saja umat Islam ditindas
dan HANCURKANLAH TENTERA ZIONIS LAKNATULLAH..!!!"


 We #PrayForGaza #PrayForPalestine #SavePalestine #SaveGaza #StopTheWarInGaza ##CucuMaknek #AnurNasuhaZulaikha #Melanau


Thursday, 3 July 2014

> BBQ ELECTRIC GRILL & STEAMBOAT SETS



saya jual ...

PROMOTION PRICE..!!!

BBQ Electric Pan Grill & Steamboat Sets
RM 180.00 SM (Inc postage)
RM220.00 SBH/SWK (inc postage) 




PRODUCT INFORMATION

- Power : 1650W - Power : ~ 220V - 50Hz
- Temperature adjustable : 0 ~ 240 degrees C - Color : black red
- Origin : Korea manufacturing technology in Taiwan

Pot roast Cooker Magic Bullet extremely convenient, helping you get more food processing

Products include:
1 . Brackets
2 . Trays heat
3 . Plugs for baking pan thermostat
4 . Excess grease tray
5 . Handles
6 . baking pan
7 . Temperature controllers
8 . Thermal Sensors
9 . Main conductors
10 . autographed plug
11 . Temperature control valve

FEATURES :
- At the same time eating hot pot and barbecue only on a cooker pot roast
- Saves time and effort to prepare
- Non-stick baking tray and food safety , food made easy .
- Barbecue is not burning , smoke and dust .
- Easy to control , hygiene and cleaning .
- Helps you save money on food and travel .
- Magic Bullet M898A divided into 2 trays : one tray near to baked, fried foods , pot 1 tray to set .
- Easy to clean and hygienic after your family feast ends .
- Product standard Korean technology

Stove top Coated be beautiful and durable Products with stainless steel pot

sila berkunjung ke FB : [LEMARI BONDAKU]. :)



Tuesday, 1 July 2014

> SEMOGA INI BUKAN RAMADHAN TERAKHIR

 
 
Anur Nasuha Zulaikha 2014

 
Ya Allah…ya Rahman…ya rahim…
Dalam dakapan Ramadhan yg suci ini, 
Dengan rasa rendah diri,
 Kami yg kerdil dan hina ini memohon doa dgn penuh pengharapan kpdMu ya Allah… 
semoga Engkau sudi mendengar permintaan kami, 
krn sesungguhnya Engkaulah Tuhan yg Maha Mendengar.

Ya Fattahu ya alim…
Ajarkanlah kami yg lemah ini utk melihat jln keluar dr semua masalah yg membelenggu kami, 

bukakanlah hijab kpd kami yg tak mampu melihat setiap kebaikan pd kejadian dan takdirmu. 
Ya Allah..takdirkanlah yg baik2 utk diri kami, 
Jgnlah kau menguji kami pd apa yg tidak mampu kami lalui.. 
Bukakanlah pintu2 rahmatMu utk kami ya Allah…

Ya Allah Rabbul Jalil….
Sejahterakanlah utk kami dgn kesihatan yg baik..

supaya dgnnya kami dpt beribadah kpdMu. 
Ya Allah..ampunkanlah segala dosa kami, 
krn kami terlalu byk dosa kpdMu ya Allah…
Kami lupa akan Engkau ketika sihat, 
kami ingat pdMu bila ditimpa sakit, 
Kami lupa kdpMu ketika senang, 
kami ingat pdMu bila dtg kesusahan. 
Kami lupa kpdMu disaat kami gembira, 
Kami ingat kpdMu ketika sedih dan kecewa, 
Kami habiskan usia muda dgn keseronokan dunia, 
kami mula mengingatiMu tika usia sdh tua, 
..justeru ya Allah…
ampunilah semua dosa kami..berilah kekuatan kpd kami..
utk melawan hawa nafsu dan dunia yg sentiasa mlalaikan kami drp mengingatimu ya Allah…

Ya Allah…ya Rahman..ya Rahim…
Ampunkanlah dosa kedua ibubapa kami,. 
setiap titik susu ibu yg mgalir dlm diri kami…
kau gantilah dgn kebajikan utknya yg boleh mbawanya ke syurgaMu 
ya Allah…ya Rahman…
pd setiap keringat yg mngalir pd tubuh ayah kami dlm mcari rezki kpd kluarga kami…
kau gantikanlah dgn keampunan yg mbawa ke syurgaMu ya Allah. 
Sesungguhnya pengorbanan mereka tdk akan mampu kami membalasnya. 
Bahkan terkadang mereka hidup dlm kesusahan dan kesempitan, 
sdgkan kami berada dlm kesenangan dan kemewahan…
Justeru kurniakanlah kpd kedua ibubapa kami tempat yg istimewa d syurgaMu ya Allah…..

Ya Allah….
Kami juga memohon ampun utk kaum kerabat kami, 
sahabat2 kami dan guru2 kami yg terlebih dahulu pergi,
 meninggalkan kami ke alam barzakh…
golongkanlah mereka dlm org2 kau redhai…
apabila tiba pula giliran kami menuju barzakhMU..
maka Kau ambillah kami dlm keadaan yg baik2…
dlm keampunan dan rahmatMu ya Allah…

Ya Allah Ya Azizz…
Kurniakanlah kpd kami jiwa yg tenang dan tenteram…

hiasilah hati kami dgn sifat syukur, redha, sabar, ikhlas, amanah dan bertanggungjawab…
Kau jauhkanlah drp kami sifat ujub, riak,takabbur, fitnah, 
mengadu domba, sangka buruk dan khianah.

Ya Rashid…ya rahman…ya Rahim..
Jika ada dikalangan kami mereka yg diuji dgn kesusahan, 

maka kau bantulah mereka, 
permudahkanlah urusan mereka, 
jika ada dikalangan kami mereka yg bersedih hati, 
berikanlah ketenangan dan jln kluar kpd mereka, 
jika ada d klgn kami sdg berhajat dgn keperluannya,
 maka tunaikanlah hajat mereka, 
dan cukupkanlah keperluan mereka,
 jika ada d klgn kami mereka yg diuji dengan sakit, 
maka kau sembuhkanlah mereka ya Allah…
agar dapat beribadah bsama kami. 
Jika ada dikalangan kami mereka yg derhaka kpd ibubapa 
atau terkurang dlm melayani mereka, 
maka kau ampunilah mereka,
 jdkanlah kami anak2 yg taat dan berbakti..
sesungguhnya Engkaulah tuhan yg maha mendengar dan mengasihi…

Ya Allah ya malikal mulk…
Ya Razak..ya fattahu ya alim…
Kurniakan kpd kami rezeki yg halal lg dberkati. 

dan jdkanlah dgn rezeki itu kami semakin dekat dgnMu..
sebaliknya, jgnlah kau jdkan kami drp gol yg lupa diri setelah mndapat kurniaannMu.

Ya Allah….
Bantukanlah kami dlm menjalankan urusan agama kami, 

Elokkanlah urusan dunia kami, 
yg padanya tempat kami mencari kehidupan, 
Elokkanlah urusan akhirat kami, 
yg padanya tempat kami akan kembali utk selama2nya.. 
jdkanlah kehidupan kami ini sebagai tambahan segala kebaikan kpd kami,
 dan jadikanlah kematian sebagai ketenangan kpd kami dr segala kejahatan, 
Sesungguhnya kami ingin kembali kpdMu dgn jiwa yg tenang….

Ya Allah ya zal jalali wal ikram…
Ya Allah….
Jgnlah kau jdkan ramadhan ini sbg yg terakhir buat kami,
temukanlah kami dgn Ramadhan yg akn dtg…

Tapi, 

Andai ini Ramadhan terakhir buat kami,
 jdkankanlah puasa kami sbg puasa yg Kau rahmati,
 jdkanlah ramadhan ini paling bererti, penuh dgn cahaya iman, 
menerangi kegelapan hati kami menuju redha serta kasih sayangmu 

Ya Allah…
jdkanlah ramadhan ini sebagai penghapus dosa2 kami.. 
Ya Allah…
temukanlah kami dgn lailatul qadr…
pilihlah kami dikalangan hambaMu yg dpt beramal d mlm al-Qadr….
Ya Allah..
terimalah amalan kami..terimalah taubah kami.
ampunkanlah segala dosa kami…
amankanlah kehidupan kami disana nanti yg kekal abadi…
kurniakanlah kpd kami syurgamu yg maha luas nikmatnya…


AMIN


p/s: Doa ni saya terjumpa kat komen blog gosip. Menarik utk dikongsikan

testing

❤ KLIK OLDER POSTS ❤

❤ KLIK OLDER POSTS ❤

❤ VISITORS

Flag Counter

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...